basapolymer

کفپوش اپوکسی و رزینی بساپلیمر

basapolymer

کفپوش اپوکسی و رزینی بساپلیمر

  • ۰
  • ۰

این روزها که صحبت از کفپوش رزینی میشه، شاید بیشتر کفپوش مکان‌های صنعتی به ذهنمون بیاد. درحالیکه کفپوش رزینی کاربردهای بسیاری داره و در مکان‌های متنوعی استفاده میشه.

کفپوش رزینی به چه کفپوشی گفته میشه؟

کفپوش رزینی پوششی پلیمری برای کف است که با توجه نوع رزین بکار رفته در آن به چند نوع تقسیم می‌شود:

کفپوش اپوکسی، کفپوش آکریلات، کفپوش پلی یورتان و کفپوش هیبریدی رزینی.

با توجه به ویژگی‌هایی که کفپوش رزینی داره و ویژگی‌هایی که تولیدکننده میتونه به کفپوش اضافه بکنه، میتونیم کفپوش رزینی رو در بیمارستان‌ها، کارخانه‌های صنعتی، داروسازی‌ها، مکان‌های تجاری و اداری، خانه، پارکینگ‌ها و حتی مکان‌های سر باز استفاده کنیم.

برای اینکه بهتر به سؤال: چرا کفپوش رزینی؟ پاسخ بدیم، اینبار کاربردها و مزایای این کفپوش رو از زبون مصرف کننده‌ها بشنوید:

من:

... مدیر فنی شرکت داروسازی هستم. برای این که بتونیم اصول GMP رو رعایت کنیم، باید از کفپوش اپوکسی استفاده کنیم. چون کفپوش اپوکسی کاملاٌ یکپارچه و بدون درز هست و هیچ گونه محلی برای تجمع میکروب و رشد باکتری وجود نداره. ضمن این که مقاومت سایشی بالایی داره و ذرات بسیار ناچیزی در هوا معلق می‌شه.

کفپوش داروسازی

کفپوش داروسازی

 

... مدیر بیمارستان هستم. الویتم اینه که یک فضای کاملاٌ بهداشتی داشته باشیم که به راحتی نظافت بشه و هیچ محلی برای تجمع آلودگی نداشته باشه. برای همین از کفپوش اپوکسی استفاده می‌کنم. حتی توی اتاق‌های عمل از کفپوش اپوکسی آنتی‌استاتیک استفاده می‌کنم تا علاوه بر ویژگی‌های بهداشتی، از خطرات تجمع بار الکتریکی ساکن هم جلوگیری بشه. انتخاب طرح و رنگ‌های متنوع و خط‌کشی کف هم جزء ویژگی‌های بسیار جذاب این کفپوش‌هاست.

... مالک پارکینگ طبقاتی هستم. از کفپوش رزینی استفاده می‌کنم تا: سازه بتنی پارکینگم در برابر عوامل محیطی و تردد خودروها آسیب نبینه، گرد و خاک بتن در هوا راه نیفته، روی کف راحت بشه خط‌کشی کرد، از نفوذ آب و روغن خودروها به داخل بتن جلوگیری بشه.

کفپوش اپوکسی پارمینگ‌های طبقاتی

کفپوش اپوکسی پارمینگ‌های طبقاتی

 

... مدیر فنی شرکت غذایی هستم. توی این صنعت کف سالن‌ها همیشه در حال شستشو هست و گاهی اوقات مواد خورنده هم روی کف ریخته می‌شه. با کفپوش رزینی علاوه بر خاصیت ضدخورندگی، می‌تونیم به راحتی کف رو بشوریم و به هیچ وجه نگران نفوذ آب به داخل زیرآیند نباشیم. در ضمن ویژگی یکپارچه بودن کفپوش رزینی محیط تولید رو کاملا بهداشتی می‌کنه.

کفپوش اپوکسی ضد اسید

کفپوش اپوکسی ضد اسید

 

... مدیر یه کارخانه صنعتی هستم. در کارخانه من رفت و آمدهای خیلی سنگینی انجام می‌شه. برای این که سطح بتن زیرآیند، بتونه در برابر این حجم ترافیک مقاومت داشته باشه و خراب نشه، از کفپوش رزینی استفاده می‌کنم. علاوه بر این، با کفپوش اپوکسی دیگه گرد و خاک بلند نمی‌شه، کف رو خط‌کشی می‌کنیم، به راحتی نظافت می‌کنیم و اگر هم کفپوش آسیبی ببینه، به راحتی و با کمترین هزینه ترمیم و اصلاح می‌شه.

 

... یه سالن ورزشی دارم. برای این که ورزشکارها وقتی زمین می‌خورن آسیب نبینن، راحت خط‌کشی کنیم و در کمترین زمان ممکن کف رو نظافت کنیم، از کفپوش رزینی پلی یورتان استفاده می‌کنم.

... یه دفتر تجاری دارم. بسیار مهمه که ظاهر دفترم بروز و لوکس باشه. کفپوش رزینی برام این فرصت رو مهیا کرده تا هر طرح و رنگی رو متناسب با محیط دفترم داشته باشم و به راحتی با تغییر دکوراسیون اون رو عوض کنم.

کفپوش اپوکسی دفتر تجاری

کفپوش اپوکسی دفتر تجاری

 

... مدیر یک کارخانه هستم. برای نوسازی کف سالن تولید احتیاج به یک کفپوشی داشتم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب و قابل استفاده بشه. چون امکان تعطیلی طولانی مدت تولید رو نداشتم. با کمک راهنمایی‌هایی که از یک شرکت تولیدکننده کفپوش‌های رزینی گرفتم، از کفپوش رزینی آکریلات استفاده کردیم که در دو روز نصب شد.

... صاحب یک فضای کار اشتراکی هستم. توی دفتر ما از آنجا که افراد با حوزه‌های متفاوت کاری در این محیط‌ها مشغول‌اند مهم است فضای داخلی به بخش‌های مشخص و مختلف تقسیم شود. با تنوعی طرح و رنگی که کفپوش رزینی داره، تونستیم محیط کار رو با استفاده از رنگ‌های مختلف کفپوش از هم مجزا کنیم.

... طراح دکوراسیون داخلی هستم. کفپوشی که در طراحی پروژه‌های مختلف پیشنهاد میدم و استفاده میکنم، در نتیجه‌ی کار خیلی مهمه. با توجه به اهمیت تنوع طرح و رنگی که کفپوش برامون داره و در عین حال باتوجه به اینکه کف پروژه‌ها جزء مواردی هست که باید ماندگاری بالایی داشته باشه، کفپوش رزینی در اکثر پروژه‌ها نیازهامون رو برطرف میکنه.

کفپوش اپوکسی دکوراتیو

منبع: https://www.basapolymer.com/blog/
  • ۰۱/۰۶/۰۱
  • basapolymer basapolymer

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی