basapolymer

کفپوش اپوکسی و رزینی بساپلیمر

basapolymer

کفپوش اپوکسی و رزینی بساپلیمر

  • ۰
  • ۰

گروت اپوکسی چیه؟

گروت اپوکسی چیست؟

 


گروت اپوکسی| بساپلیمر
گروت اپوکسی| بساپلیمر

 

گروت‌های پایه اپوکسی معمولا از ترکیب سه جزء رزین اپوکسی،‌هاردنر پلی آمین و پودر سیلیس تشکیل می‌شود.

مقاومت و چسبندگی بالا از جمله ویژگی‌های گروت‌های پایه اپوکسی است. همچنین این محصولات در برابر حملات شیمیایی مقاوم بوده و از مقاومت قابل توجهی در برابر بارهای دینامیکی و ضربه برخوردارند.

امروزه ملات‌ها و بتن‌های ساختمانی معمولی برای نصب و تثبیت ماشین آلات صنعتی و تجهیزات عظیم مهندسی گزینه مناسبی نیستند.

پارامترهایی چون: مقاومت فشاری، خمشی و کششی هنگام اجرای عملیات ساختمان، اهمیت زیادی می‌یابند؛ زیرا این سازه‌ها، نیروهای فشاری زیادی را به تکیه گاه‌ها، به صورت فشاری و کششی و خمشی وارد می‌کنند و لازم است که برای این گونه سازه‌ها از گروت استفاده شود.

گروت اپوکسی

گروت اپوکسی یک ملات بسیار قدرتمند است که از نظر کیفیت و مقاومت در مقایسه با همه گروت‌های پایه سیمانی بهتر عمل می‌کند. این محصول حالت روان ندارد، شره نمی‌کند و به همین دلیل در کلیه سطوح افقی عمودی و بالاسری قابل‌ استفاده است.

این محصول خاصیت سیالیت بالایی دارد و به همین دلیل دسترسی و پر کردن نقاط دوردست مورد اجرا را تسهیل می‌کند.

از گروت اپوکسی غالباً در زمان نصب و تثبیت ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین استفاده می‌کنند. مقاومت فشاری و کششی بالای این محصول باعث شده که تحمل خوبی در برابر فشارهای دینامیکی و نیروهای خمشی برشی داشته باشد.

گروت اپوکسی تا ۱۱۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر تحمل فشار دارد و تا محدوده ۱۲۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع تحمل کشش دارد.

ویژگی قابل توجه گروت اپوکسی غیر متخلخل بودن آن است. غیر متخلخل به این معنی است که گروت قادر به عبور از هوا و سایر محتویات مانند مایعات نیست. همانطور که مواد دیگر را دفع می‌کند، در برابر لکه نیز مقاوم است.

این ویژگی باعث می‌شود گروت اپوکسی برای محیط‌های مرطوب مانند: حمام، اتاق‌های مواد شیمیایی و مناطق مستعد لک گزینه خوبی باشد.

گروت اپوکسی در مقایسه با سیمانی بسیار سریع جامد (پخت) می‌شود و همچنین نیازی به آب بندی سطوح ندارد. استفاده درست از گروت و تمیز کردن صحیح آن عمر استفاده از آن را بالا می‌برد.

کاربردهای گروت اپوکسی

· نصب بیس پلیت ستون‌ها و صفحات زیر ماشین‌آلات سنگین

· ترمیم کف‌های صنعتی تحت بار و ترافیک سنگین

· ترمیم شکستگی و پریدگی لبه‌ها

· ترمیم آسیب‌های واردشده بر کانال‌ها و سازه‌های آبگیر

· تعمیرات عرشه بتنی پل‌ها و قطعات پیش‌ساخته بتنی

· ایجاد چسبندگی بین مقاطع فلزی و بتن یا سنگ

· پر کردن حفره‌های میان بولت‌ها و فضای بین بتن و غلاف فلزی در کارهای مقاوم‌سازی

· اصلاح و مسطح ساختن ناهمواری‌های قالب بندی

· وصل قطعات بتنی سخت شده به یکدیگر

· پرکردن گروت‌ریزی زیر ریل‌های تحت بار زیاد

· نصب و ثابت‌سازی تجهیزات در محیط‌هایی با مواد شیمیایی اسیدی و نمک‌های خورنده بتن

گروت اپوکسی در مقابل گروت سیمانی

گروت سیمانی با گذشت زمان منقبض می‌شود در حالی که اپوکسی دوام خود را حفظ می‌کند، منقبض نمی‌شود، ترک نمی‌خورد و خرد نمی‌شود.

هنگام استفاده از گروت سیمان، باید بدانید که برای تنظیمات ترافیکی متراکم بسیار سبک وزن است، بنابراین اگر روی یک پروژه تجاری کار می‌کنید، استحکام اپوکسی مفید خواهد بود.

باید در نظر داشت که گروت سیمانی بسیار متخلخل است و در برابر مواد شیمیایی، لکه ها و مایعات مقاوم نیست. تماس با این مواد مختلف می‌تواند باعث چروک شدن یا خرد شدن سریعتر گروت سیمان شود. در مقابل گروت اپوکسی غیر متخلخل است و از این رو از چنین واکنش‌هایی فرار می‌کند.

از آنجا که گروت سیمان به راحتی لک می‌شود، تمیز کردن آن سخت است. در حالیکه می‌توانید لکه‌های روی گروت اپوکسی را با یک دستمال پاک کنید.

آیا رنگ گروت سیمانی خود را دوست دارید؟ مواد شیمیایی باعث تغییر رنگ گروت می‌شود و باعث می‌شود ساختار شما جذابیت خود را از دست بدهد. گورت پایه اپوکسی اجازه عبور مواد شیمیایی را نمی‌دهد، بنابراین تغییر رنگ نخواهید داشت.

منبع : مقالات بساپلیمر

  • ۰۱/۰۶/۰۹
  • basapolymer basapolymer

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی