basapolymer

کفپوش اپوکسی و رزینی بساپلیمر

basapolymer

کفپوش اپوکسی و رزینی بساپلیمر

  • ۰
  • ۰

نصب و اجرای کفپوش اپوکسی

تعریف پوشش کف یا کفپوش اپوکسی : پوشش های کف برپایه رزین اپوکسی که در دو تا سه لایه ی 200-300 میکرونی نصب می شوند. هدف از استفاده از پوشش کف آب بند نمودن بتن، جلوگیری از ایچاد گرد و غبار و نظافت ساده و آسان آن است.

 

 

 

 

 

تعریف پوشش کف یا کفپوش اپوکسی:

پوشش‌های کف برپایه رزین اپوکسی که در دو تا سه لایه‌ی 200-300 میکرونی نصب می‌شوند. هدف از استفاده از پوشش کف آب بند نمودن بتن، جلوگیری از ایجاد گرد و غبار و نظافت ساده و آسان آن است.

توجه: پوشش کف از نظر میزان مصرف مواد و خواص نهایی با کفپوش‌های خودتراز متفاوت است.

توجه: پوشش کف اپوکسی با رنگ‌های صنعتی اپوکسی از نظر کاربری و خواص نهایی متفاوت است.

نصب پوشش کف اپوکسی نسبتاً ساده است و هر کسی که مهارت‌های پایه رنگ آمیزی ساختمانی را داشته باشد باید بتواند آن را اعمال کند. با این حال، برای دستیابی به تمامی مشخصات فنی یک پوشش بی نقص بهتر است از متخصصین و مجریان حرفه‌ای استفاده شود.

 

 

1- آماده سازی سطح

عملیات نصب با تخلیه‌ی کامل اتاق شروع می‌شود. هنگامی که دسترسی به تمامی نقاط کف امکان‌پذیر شد، باید اتاق را به طور کامل جارو زده و اطمینان حاصل شود که از گرد و غبار و هرگونه ذرات ریزی پاک است.(اموزش اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی) اگر در سطح بتن هر گونه ترک، درز یا آسیب دیگری وجود داشته باشد، قبل از نصب کفپوش باید تعمیر شود. شما باید مطمئن شوید که سطح بتنی قبل از نصب پوشش کف اپوکسی از هر نوع گریس، روغن یا حلال‌ها پاک است. همه این مواد دارای پتانسیل کاهش چسبندگی کفپوش به بتن هستند، بنابراین باید به طور کامل از سطح بتن پاک شوند. ایجاد درگیری‌های فیزیکی از طریق کف سابی برای افزایش چسبندگی نیز در آماده سازی سطح بتن ضروری است.

 

 

 

2- اعمال پرایمر (آستری)

پرایمر قبل از اعمال کفپوش اپوکسی استفاده می‌شود و هدف از استفاده از آن اطمینان از چسبندگی خوب پوشش به بتن است. از آنجا که پرایمر رقیق شده است، ویسکوزیته کمی دارد و به خوبی درون بتن نفوذ می‌کند.

سوال: به چند لایه پوشش کف اپوکسی نیاز است؟

برای کسب بهترین پوشش و نتایج رنگ، اعمال حداقل دو لایه از پوشش کف ضروری است. اگر سطح آلوده باشد باید از پرایمر مخصوص نیز استفاده کنید. همچنین از آنجا که پوشش‌های کفپوش اپوکسی ضخامت کمی دارند، چنانچه سطح بتن تراز نباشد باید قبل از اعمال پوشش کف با استفاده از روکش‌های خودتراز سطح بتن را تراز نمود.

 

3- اختلاط مواد

درب سطل‌های حاوی دو جزء اصلی و عامل پخت (هاردنر) را باز کنید. هر کدام را جداگانه هم بزنید تا کاملاً یک‌دست شوند. و سپس جزء دوم را به سطل حاوی رنگ اصلی اضافه نمایید. عملیات اختلاط را با استفاده از میکسر متصل به یک همزن برقی از نوع دریل با سرعت متوسط به طور کامل هم بزنید. اختلاط را برای حداقل دو دقیقه تا زمانی که مخلوط کاملاً یک‌دست شود ادامه دهید.

 

نکته مهم: از آغاز عملیات اختلاط حدوداً 30 دقیقه برای اعمال پوشش بر کف زمان است. بنابراین پس از اتمام اختلاط نصب کفپوش اپوکسی را سریعاً شروع کنید!

 

4- اعمال پوشش کفپوش اپوکسی

قبل از هرچیز دستورالعمل تولید کننده را مطالعه کنید! در فضاهای کوچک مثل یک گاراژ، یک نفر می‌تواند به تنهایی پوشش را بر کف اعمال نماید. پیشنهاد می‌شود در فضاهای بزرگتر حداقل از دو نفر برای اجرای کفپوش اپوکسی کف استفاده کرد. برای اعمال کفپوش اپوکسی بر کف از یک غلطک پشمی پرز کوتاه با اندازه متوسط استفاده کنید. استفاده از روش غلطک زنی متقاطع به صورت ناحیه به ناحیه پیشنهاد می‌شود. در این روش در هرناحیه ابتدا پوشش را در یک جهت بر کف اعمال نموده و سپس بدون آغشته نمودن مجدد غلطک به رنگ، در جهت عمود بر آن سطح پوشش را پرداخت نمایید.

توجه: چنانچه ضخامت پوشش کفپوش اپوکسی اعمالی بیش از حد اعلام شده توسط تولید کننده باشد، منجر به ترک خوردن کفپوش اپوکسی پس از نصب آن خواهد شد.

 

 

 

5- اعمال لایه‌ی دوم پوشش کفپوش اپوکسی

حداقل 12 ساعت از اعمال لایه اول باید گذشته باشد تا مرحله دوم اجرای پوشش آغاز شود. البته اعمال لایه‌ی دوم نباید بیش از 48 ساعت از نصب لایه اول گذشته باشد چراکه منجر به کاهش چسبندگی بین دو لایه خواهد شد.

 

منبع : اجرای کفپوش اپوکسی

  • ۰۰/۰۶/۱۴
  • basapolymer basapolymer

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی