basapolymer

کفپوش اپوکسی و رزینی بساپلیمر

basapolymer

کفپوش اپوکسی و رزینی بساپلیمر

  • ۰
  • ۰

کفپوش بیمارستانی

کفپوش بیمارستان و مراکز درمانی

اولین مکانی که با شنیدن کلمه‌ی بهداشتی به ذهن خطور می‌کند بیمارستان و دیگر مراکز خدمات پزشکی است. خطر سرایت بیماری در بیمارستان هایی که نظافت کف در آن‌ها به خوبی انجام نشود دو برابر است. در کفپوش‌های بیمارستانی باکتری‌ها در سطوح غیر متخلخل نفوذ نمی‌کنند و مواد شوینده‌ی پایه الکلی بر روی این کفپوش‌ها در برابر گرد و غبار، بهتر عمل میکنند. از سوی دیگر تجمع افراد در سالن‌ها و راهروهای بیمارستان‌ها بسیار بالاست، بنابراین کفپوش بیمارستانی انتخابی مناسب برای این مکان ها است و باید دارای مقاومت سایشی بسیار بالایی باشد. علاوه بر این، سطح کفپوش بیمارستانی نباید لغزنده و لیز باشد تا از صدمات ناشی از سُر خوردن بیماران و پرسنل بر روی کفپوش جلوگیری شود. ویژگی‌ها و اهمیت انتخاب کفپوش بیمارستانی و مراکز درمانی| کفپوش اپوکسی بیمارستانی، در این مقاله برای اطلاع شما عزیزان ارائه شده.

 

ویژگی‌های کفپوش بیمارستانی:

• سهولت جا به جایی تجهیزات مانند ویلچر، گاری، برانکارد، پرتو نگارهای اشعه ایکس
• نظافت و نگهداری سطح کفپوش بیمارستان
• غیر لغزنده بودن سطح کفپوش
• مهم ترین ویژگی کفپوش های رزینی بیمارستانی و بهداشتی بساپلیمر، آنتی باکتریال بودن آن است:
باکتری‌ها معمولاً بر سطح کفپوش بیمارستانی قرار می‌گیرند و با توجه به حضور آلودگی‌های بیماری‌ زا در بیمارستان‌ها خطرات ناشی از حضور باکتری‌ها بر سطح این مکان‌ها از دیگر مکان‌ها بالاتر است. (کفپوش آنتی باکتریال)

 

 

اهمیت کفپوش بیمارستانی

بنابر آنچه گفته شد از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کفپوش‌های رزینی بیمارستانی و بهداشتی بساپلیمر در بیمارستان و مراکز درمانی، به شرح ذیل می باشد:

• یکپارچه بون کفپوش بیمارستان بساپلیمر:
یکپارچه بودن کفپوش بیمارستانی و عدم درز و شکاف احتمال تجمع گرد و غبار و آلودگی را کاهش می دهد.

 

• غیر جاذب بودن سطح کفپوش بیمارستان بساپلیمر:
سطح کفپوش بیمارستانی نبایستی متخلخل باشد، سطح بایستی کاملا آب بند بوده، روغن و مواد دیگر بر سطح آن پخش نشود، در برابر تمامی مواد شیمیایی مقاوم بوده و در اثر تماس دچار لکه نشود.

 • دسترسی:
در این مکان ها استفاده از ویلچر و برانکارد و رفت و آمد بیماران با عصا بسیار متداول است. در نتیجه کفپوش بیمارستان مورد استفاده بایستی در ضمن ایمن بودن برای بیماران امکان رفت و آمد راحت را نیز فراهم نماید.

• ساده تمیز شونده:
در مکان های بهداشتی کف ساختمان روزانه چندین مرتبه نظافت می شود. در نتیجه کفپوش بیمارستانی و بهداشتی بسا پلیمر باید ویژگی ساده تمیز شوندگی را دارا باشد. همچنین در برابر مواد ضد عفونی کننده نیز مقاومت داشته باشد چرا که در این مکان ها کف یا همان کفپوش بیمارستانی بایستی ضد عفونی شود.

جهت دانلود و مطالعه "شرایط کف استاندارد بیمارستانی" اعلام شده توسط مرکز سلامت و بهداشت محیط کار وزارت بهداشت کلیک کنید.

 

 

انتخاب کفپوش مناسب بیمارستان‌ها

حال که با مشخصات مورد نیاز و الزامات کاربردی کفپوش بیمارستان آشنا شدیم، به بررسی محصول متناسب با این ویژگی‌ها پرداخته می‌شود:

کفپوش اپوکسی بیمارستان و کفپوش پلی یورتان، انتخاب مناسبی برای استفاده در مراکز درمانی هستند.

• ایجاد محیطی کاملاً ایزوله و بهداشتی که به راحتی قابلیت ضدعفونی شدن دارد و آنتی باکتریال است، کفپوش‌های اپوکسی و کفپوش پلی یورتان را به انتخابی مناسب برای کاربری کفپوش بیمارستانی تبدیل کرده‌است.
• نبود درز و در نتیجه دست انداز و همچنین ضریب اصطکاک مناسب این کفپوش‌ها با چرخ‌های پلاستیکی، حرکت وسایلی همچون برانکارد، ویلچر و ... را بر سطح کفپوش تسهیل می‌کند. از سوی دیگر استحکام بالای این کفپوش‌ها مانع از فرسایش کفپوش در اثر تردد مداوم این وسایل می‌شود.
• مواد اولیه کفپوش اپوکسی، مواد مقاوم در برابر سایش هستند، ترک نمی‌خورند و در مقابل مواد شیمیایی مقاوم خواهند بود.
• کفپوش اپوکسی ضد لغزش، حتی درصورت خیس شدن، لیز نیستند بنابراین برای تردد همه‌ی بیماران با انواع ضعف‌های جسمانی و معلولیت و ناتوانی‌ها، پزشکان و پرستاران (برای سرعت عمل زیاد)، تخت بیمار و اورژانس با سرعت بالا و... روی کف اپوکسی، راحت خواهد بود.
• کفپوش بیمارستان، صدا تولید نمی‌کند که این خود نکته بسیار مهمی برای تردد در بیمارستان‌ها است.
• کفپوش بیمارستانی، با امکان اجرا در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، می‌تواند فضای بیمارستان را تلطیف مخصوصاً در بخش‌های زایمان، کودکان و... خواهد شد.
• همچنین، به دلیل مقاومت بالای کفپوش بیمارستانی در مقابل، سایش و... هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند و از لحاظ قمیتی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

 

 

جهت کسب اطلاع در خصوص "کفپوش اتاق تمیز"  کلیک کنید.

 

 

کفپوش اپوکسی و پلی یورتان از چه طریق فضایی کاملاً بهداشتی ایجاد می‌کنند؟

کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان (کفپوش اپوکسی بیمارستانی)، در زمان نصب مایع هستند و بدون درز و یکپارچه اجرا می‌شوند. این محصولات سطحی کاملاً جدید و یکپارچه، آب بند و قابل شستشو با مقاومت شیمیایی عالی در برابر انواع مواد ضدعفونی کننده ایجاد می‌کنند و حتی در محل اتصال کف به دیوار با حذف گوشه‌ها و زوایای نود درجه با ایجاد قرنیزهای منحنی شکل متصل به دیوار عملاً هیچ فضایی برای تجمع آلودگی، گرد و خاک و مواد بیماری‌زا فراهم نمی‌کند و در نتیجه مانع از گسترش و رشد باکتری و میکروب و سرایت بیماری می‌شود.

 

 

برای دریافت مشاوره تخصصی انتخاب و خرید کفپوش بیمارستان، با بساپلیمر تماس بگیرید.

 

همچنین بخوانید: 

 

کفپوش بیمارستانی: رزینی یا پی وی سی؟


ویدئوی کفپوش مناسب برای بیمارستان و مراکز درمانی 

 

 

منبع: کفپوش بیمارستانی

  • ۰۰/۰۶/۲۱
  • basapolymer basapolymer

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی